Chciałbym Was zachęcić do przeczytania ciekawego postu, który ostatnio znalazłem w jednym z blogów zajmujących się nauczaniem. Dotyczony on Storytelling’u czyli opowiadania historii. Jest to najstarsza i najskuteczniejsza metoda przekazywania i zachowywania informacji.
Żeby była skuteczna – historia musi być umiejscowana w kontekście zrozumiałym dla odbiorców i przekazywać emocje.
O ile podczas zwykłego wykładu, dla dobrego mówcy jest to proste, gdyż ma przed soba odbiorców i może natychamist reagować na ich reakcje, ewentualnie rozwijając lub uzupełniając swoją historię, to w e-learningu jest to dużo trudniejsze. Szczególnie dotyczy to szkoleń asynchronicznych, gdzie nie ma bezpośredniego połączenia z trenerem.
W jaki sposób zatem wykorzystać moc storytellingu? Przeczytajcie poniższy post, a właściwie zamieszone pod nim linki do materiałów. Znajdziecie tam bardzo dokładne wskazówki w jaki sposób zorganizować szkolenie zawierające historie.
Link: the-power-of-storytelling