Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization’s Toughest Challenges

Dzisiaj w drodze do pracy w mojej czytelni marki Solaris skończyłem czytać książkę Andrew McAfee’ego – „Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization’s Toughest Challenges”.

Od razu odpowiadam – autor twierdzi, że „niestety nie jest spokrewniony z producentem popularnego oprogramowania antywirusowego”:)

Książka trafiła do mojego koszyka na Amazonie pod wpływem jakiegoś sieciowego impulsu (przeklinam Cię Visa!:)
Z tytułu można łatwo wywnioskować, że autor postanowił podzielić się z czytelnikami swoja wiedzą na temat przedsiębiorstw w wersji dwa zero (czyt. wykorzystujących dobrodziejstwa narzędzi Web 2.0)

Social learning jest w natarciu i bałem się, że trafiłem na kolejną publikację z serii – wdrożyłem grupę dyskusyjną , wszyscy radośnie zaczęli się dzielić wiedzą, produktywność w firmie wzrosła o 200%:)

Głównym przesłaniem książki jest „IT daje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwu.”
Autor rozpoczyna od opisania swojego początkowego sceptycyzmu nowymi społecznościowymi technologiami i olśnienia po poznaniu Wikipedii. Na kolejnych stronach czytamy o 4 firmach i ich problemach (CIA, Google i inne tego typu małe przedsiębiorstwa:) oraz w jaki sposób wykorzystały różne narzędzia społecznościowe aby polepszyć komunikację pomiędzy pracownikami, dać im łatwiejszy dostęp do potrzebnych informacji, wykorzystać zbiorową wiedzy do planowanie przyszłych działań. I to by było tyle… jeżeli chodzi o standardy:)

Druga część książki jest zdecydowanie ciekawsza. Autor przedstawia w niej teorię mocnych i słabych (które są mega ważne w kwestii innowacji i zdobywania nowej wiedzy) powiązań pomiędzy ludźmi i ich znaczenie w skutecznej wymianie informacji. Następnie prezentuje najczęstsze problemy przy wdrażaniu rozwiązań 2.0 w firmie – od obawy o treści umieszczane przez pracowników, przez brak kontroli nad komunikacją a kończąc na opornych menedżerach. Na każdy z postawionych problemów autor stara się znaleźć rozwiązanie bazując na doświadczeniach – swoim i swojej „sieci kontaktów”.  Radzi także w jaki sposób sprzedać koncepcję Web 2.0 zarządowi i jak zmotywować użytkowników do aktywności. Nie znajdziecie tutaj bezpośrednich odpowiedzi typu "porozmawiaj z tym", "zrób to", "pójdź tam", ale cenne wskazówki jak poradzić sobie z takimi sytuacjami.

Książka jest bardzo fajnie napisana. Nie ma nudy. Czuć, że autor ma spore doświadczenie. Jeżeli ktoś myśli o wdrażaniu w najbliższym czasie Web 2.0 w swojej firmie, powinien się zainteresować ta publikacją. Nie znajdziecie tutaj opisu konkretnych narzędzi i sposobu ich instalacji, konfiguracji i tych innych nudów. Zamiast tego dowiecie się ile czasu może trwać uzyskanie „pełnej wydajności” 2.0, jak poradzić sobie z większością zarzutów stawianych tym technologiom oraz jakich korzyści możesz się spodziewać (co z pewnością zainteresuje przełożonych Twojego przełożonego:)
Więcej info znajdziecie standardowo w necie:)

Link: : Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization’s Toughest Challenges

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s