E-learning przeżywa szczyt popularności. Wszystkie osoby zajmujące się szkoleniami zostały zmuszone do nagłej, cyfrowej transformacji. Grupy edukacyjne i trenerskie zawrzały od postów, w których uczestnicy polecają sobie różne narzędzia, pomysły na interakcje i „icebreakery”. Brakuje jednak dyskusji o metodyce zdalnego nauczania. Niby każdy słyszał, że szkolenie online nie powinno być dłuższe niż X, a tekstu na ekranie powinno być więcej niż Y, ale z tego równania rzadko wychodzi coś wartościowego.
Kiedy uczestniczę w rozmowach na temat stworzenia nowego szkolenia online czasami czuję się trochę jak w skeczu nagranym dawno temu przez Panów Manna i Maternę na temat zamówienia reklamy w telewizji. Wystarczy w nim zastąpić słowo „reklama” szkoleniem e-learningowym i mamy typowe spotkanie inicjujące projekt. W dużym skrócie – „musi być kolor i żeby się obracało”. 🙂
W moim najnowszym wpisie na blogu Sektor 3.0 dzielę się moimi przemyśleniami na temat roli Instructional designera, a także wieloma praktycznymi źródłami i wskazówkami, które pozwolą każdemu zacząć projektować efektywne szkolenia i programy e-learningowe.
- Kim jest Instructional Designer?
- W jaki sposób zdobyć niezbędne umiejętności?
- Jak ustalić czy szkolenie jest potrzebne i pomoże rozwiązać problem biznesowy?
- Jak ustalić konkretny i mierzalny cel szkoleniowy?
- Gdzie szukać informacji na temat projektowania szkoleń?
- A na koniec trochę mitów i miejsc gdzie warto przybić wirtualną piątkę:)
To i jeszcze więcej znajdziecie tutaj >>> Jak projektować efektywne szkolenia e-learningowe, czyli dlaczego „musi być kolor i żeby się obracało”?
Zapraszam!:)