Prawdopodobnie inwestujesz dużo pieniędzy w edukację online swoich pracowników. Globalnie rynek e-learningowy osiągnie wkrótce poziom 300 miliardów dolarów.
Dam ci jednak 3 powody, dla których powinieneś zrezygnować ze szkoleń online w swojej firmie.
- Naprawdę nie wierzysz w ich skuteczność. Chcesz, aby ludzie uczyli się online, ponieważ twój HR nalega, ale kiedy chodzi o Twój własny rozwój, zawsze wybierasz tradycyjne szkolenie w klasie organizowane przez znane organizacje. W końcu jest dużo takich tematów, których „nie da się nauczyć online”.
- Nie obchodzi cię, czy ludzie je robią, czy nie (z wyjątkiem obowiązkowych). Jedyne powody, dla których uruchomiłeś je kilka lat temu, to chęć zaoszczędzenia na szkoleniach compliance.
- Nie wspierasz ciągłego rozwoju. Uważasz, że Twoi pracownicy posiadają wszystkie niezbędne umiejętności i żadne rynkowe trendy nie zmienią Twojej stabilnej pozycji na rynku. Twoim zdaniem ludzie powinni uczyć się tylko od swoich menedżerów i kolegów z pracy i nie tracić czasu na dodatkowe aktywności szkoleniowe.
Pomyśl o tym. E-learning to inwestycje, nowe technologie, grupy ludzi, którzy zawsze będą mówić, że coś nie działa, „dupogodziny” zmarnowane prze ekranem zamiast na pracy i ogromne ilości danych szkoleniowych, których prawdopodobnie nie wiesz jak wykorzystać.