Czytając wpisy na forach, blogach i sieciach społecznościowych, często się zastanawiam czy ich autorzy do końca je przemyśleli i zdają sobie sprawę z tego, że są one widoczne dla wszystkich w sieci.
Tymczasem pracodawcy i headhunterzy coraz częściej korzystają z internetu jako źródła wiedzy o pracownikach. O ile zdjęcia z ostatniej integracji zbiorą sporo lajków wśród znajomych na fejsbuku, to mogą one poważnie skomplikować nasze życie zawodowe. Nie ma lipy – trzeba szanować swoją prywatność i zarządzać swoim profesjonalnym wizerunkiem.
Nasza osoba jest postrzegana przez pryzmat informacji, które można znaleźć na nasz temat. O ile kiedyś można je było odszukać jedynie w książce telefonicznej lub pamiętniku koleżanki to teraz każdy użytkownik internetu pozostawia po sobie ślad. Jaki to będzie ślad zależy tylko od nas. Na rynku są już pierwsze firmy, które zajmują się czyszczeniem niepożądanych informacji na temat naszej osoby z sieci, ale po co płacić za coś co sami zrobimy najlepiej?
Mamy naprawdę niesamowitą możliwość wylansowania się w sieci. Poza forami, blogami, podcastami pojawiają się nowe opcje takie jak specyfikacja Tin Can API umożliwiająca śledzenie naszych postępów „naukowych”, lub Mozilla Open Badges, która otwiera przed nami nowe możliwości prezentowania swojego doświadczenia i wiedzy.
Znalazłem świetną infografikę prezentującą temat e-reputacji. Dlaczego warto się nią zainteresować? Bo dobra reputacja przekłada się na konkretne zawodowe (w tym finansowe) benefity. Chcesz być doceniany i bogaty – lansuj się wiedzą a nie klatą.. albo obiema tymi rzeczami:)
Infografika jest podzielona na 4 części:
– definicja e-reputacji
– dlaczego e-reputacja jest ważna
– na co zwracają uwagę potencjalni pracodawcy
– jak zadbać o własną e-reputację
Przejrzyjcie ją dokładnie i zwiększcie swoją e-reputację zostawiając wartościowy komentarz;)
Link: 4-things-you-need-to-know-to-help-your