Cześć! Nazywam się Bartłomiej Polakowski. Jestem prezenterem i konsultantem e-learningowym. Pasjonuję sie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji. W tym miejscu dzielę się moim przemyśleniami i wiedzą na temat e-learningu w najlepszym wydaniu. Zachęcam do lektury, komentowania i lajkowania (to moje paliwo;)
O grywalizacji czyli, wykorzystywaniu elementów gier na takich polach jak marketing, sprzedaż i (najważniejsze!) EDUKACJA jest ostatnio bardzo głośno (mamy nawet książkę po polsku!:). Szybki przykład grywalizacji- Ribbon Hero czyli plugin do pakietu Office, który pozwala nam poznać i przetestować wiele jego funkcjonalności… i zarobić parę bezwartościowych punktów.
I właśnie o tych punktach chciałem dzisiaj wspomnieć. Wiele serwisów poczuło interes i zaczęło tworzyć rankingi, wymyślać użytkonikom zadania i dawać za nie punkty/odznaczenia. Wszystko w jednym celu – żeby zwiększyć swoja popularność i związać ze soba użytkoników na dłużej. Idea, która się za tym kryje jest prosta. Ludzie nie lubią pracować, ale kochają grać i się bawić, więc trzeba dać im „zabawki” z zaszytym naszym produktem, usługa etc.
Niestety w większości przypadków za punktami nic się nie kryje – brakuje wartości dodanej dla odbiorcy. Ile można tłuc dziki w lesie?:)
Takiej grywalizacji mówimy zdecydowane nie! To dopiero początek więc pogrzebmy złe przykłady! Jak powinny wyglądać prawidłowe?
Pomagam firmom wybierać i wykorzystywać technologie e-learningowe, które skutecznie wspierają rozwój ich pracowników.
Moja rola polega na analizie biznesowej, przejrzeniu dostępnych rozwiązań na rynku, wybraniu odpowiednich technologii, znalezieniu odpowiednich dostawców i wdrożeniu najlepszego rozwiązania. E-learning jest idealny do budowania umiejętności w świecie VUCA. Jednak musi być profesjonalnie wdrożony. W tym mogę Ci pomóc:)
Mobilne uczenie się, interaktywne filmy, gry edukacyjne i symulacje, VR / AR, AI i wiele innych technologii.
Jako kierownik zespołów e-learningowych jestem odpowiedzialny za wszystkie procesy e-learningowe w firmie:
- doradztwo technologiczne
- badania rynku
- analiza potrzeb szkoleniowych
- wybór dostawców i zarządzanie nimi,
- harmonogram szkoleń i planowanie budżetu,
- ustanowienie strategii e-learningu, sposobów promowania i budowania zaangażowania wśród uczestników e-l,
- wdrożenie i utrzymanie systemów szkoleniowych,
- analiza efektywności szkolenia,
- zarządzanie zespołem e-l.
Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest Bartlomiej Polakowski
Opublikowano
4 myśli na temat “Grywalizacja to nie punkty i medale!”
doskonałych przykładów na zastosowanie grywalizacji w edukacji można szukać tutaj: http://grywalizacja24.pl/category/edukacja-2/ . Wiele jest dowodów na to, że dobrze przemyślane projekty przynoszą wymierne korzyści nie tylko w edukacji: http://grywalizacja24.pl/category/case-studies/
Poza nielicznymi przypadkami, gdzie punkty właśnie nic ze soba nie niosły i tak naprawdę nic z nich nie wynikało, grywalizacja to doskonała metoda na podniesienie lojalności klientów, kontrahentów i zwiększenie zaangażowania pracowników. W biznesie gamifikacja zaczyna święcić triumfy i jeszcze będziemy zaskoczeni skalą, do jakiej się rozwinie – jestem o tym przekonana.
Cześć! Nazywam się Bartłomiej Polakowski. Jestem prezenterem i konsultantem e-learningowym. Pasjonuję sie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji. W tym miejscu dzielę się moim przemyśleniami i wiedzą na temat e-learningu w najlepszym wydaniu. Zachęcam do lektury, komentowania i lajkowania (to moje paliwo;)
Cześć! Nazywam się Bartłomiej Polakowski. Jestem prezenterem i konsultantem e-learningowym. Pasjonuję sie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji. W tym miejscu dzielę się moim przemyśleniami i wiedzą na temat e-learningu w najlepszym wydaniu. Zachęcam do lektury, komentowania i lajkowania (to moje paliwo;)
Cześć! Nazywam się Bartłomiej Polakowski. Jestem prezenterem i konsultantem e-learningowym. Pasjonuję sie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji. W tym miejscu dzielę się moim przemyśleniami i wiedzą na temat e-learningu w najlepszym wydaniu. Zachęcam do lektury, komentowania i lajkowania (to moje paliwo;)
Ciekawym przykładem wykorzystania elementów mechaniki gier jest http://www.khanacademy.pl
PolubieniePolubienie
Możesz podać jakieś przykłady bo ciągle czytam o tym serwisie, ale nie miałem okazji z nim pracować?
PolubieniePolubienie
doskonałych przykładów na zastosowanie grywalizacji w edukacji można szukać tutaj: http://grywalizacja24.pl/category/edukacja-2/ . Wiele jest dowodów na to, że dobrze przemyślane projekty przynoszą wymierne korzyści nie tylko w edukacji: http://grywalizacja24.pl/category/case-studies/
Poza nielicznymi przypadkami, gdzie punkty właśnie nic ze soba nie niosły i tak naprawdę nic z nich nie wynikało, grywalizacja to doskonała metoda na podniesienie lojalności klientów, kontrahentów i zwiększenie zaangażowania pracowników. W biznesie gamifikacja zaczyna święcić triumfy i jeszcze będziemy zaskoczeni skalą, do jakiej się rozwinie – jestem o tym przekonana.
PolubieniePolubienie
Szkoda, że tak mało case studies dotyczy naszego rynku:)
PolubieniePolubienie