Fun is another word for learning…pod kilkoma warunkami

Gamification (nie znam polskiego tłumaczenia:) jest procesem integracji elementów gier w różnego rodzaju stronach, serwisach internetowych, kampaniach itp, w celu zwiększenie ich popularności.

Przykładowo – w najprostszym przypadku, dodając do naszego serwisu możliwość zbierania punktów za ukończenia pewnych czynności lub wykonanie zadań, sprawimy, że ludzie zaczną traktować niektóre rzeczy nie jako przykry obowiązek, ale jako przyjemność. Najpopularniejszym przykładem są chyba serwisy dla biegaczy, które umożliwiają im monitorowanie swoich postępów i przyznają wirtualne nagrody za zrealizowanie jakichś celów (np. przebiegnięcie bez przerwy 30 min).

Mechanizm wydaje się prosty, ale taki do końca nie jest.

Podstawowe cechy jakie musi posiadać gra to: Osobiste znaczenie, Rozwój i Swoboda!

– historia, proces wokół którego koncentrują się aktywności graczy. Dodanie mechanizmu, który doda nam punkt za każdy komentarz na forum nie zadziała.

– wiarygodne zasady i osiągalne wyzwania – zbyt prosta znudzi się zbyt szybko, za skomplikowana spowoduje jedynie frustracje. Tempo i poziom trudności stawianych przed graczem zadań, powinny być dopasowane do jego aktualnego poziomu. Użytkownik musi czuć, że się rozwija.

– cele i wsparcie – gra powinna być zbieżna z osobistymi celami i zainteresowaniami gracza, powinna pozwalać na uzyskanie rozpoznawalności w społeczności osób o podobnych zainteresowaniach

– swobodne, niemonitorowane miejsce – ludzie dużo chętniej wykonują czynności, do których nie są zmuszani. Dotyczy to także systemu motywacyjnego. Przyznawanie przewidywalnych bonusów za każdą ukończoną czynność potrafi być bardzo demotywujące w przeciwieństwie do niespodziewanych nagród i bogatej informacji zwrotnej.

To tylko takie podstawowe, szybkie przemyślenia po prezentacji, którą właśnie obejrzałem. Jestem pod dużym wrażeniem zarówno prezentowanego tematu, jak i sposobu w jaki został pokazany.

Bardzo dobre wprowadzanie odnoszące się do naszych wspólnych doświadczeń, krótkie wytłumaczenie o co chodzi, a następnie przedstawienie najważniejszych punktów i uzupełnienie ich mnóstwem działających w sieci przykładów.

Polecam!

Jedna myśl na temat “Fun is another word for learning…pod kilkoma warunkami

  1. Jedną z osób aktywnie zaangażowanych na naszym rynku w rozwój grywalizacji jest Paweł Traczyk, który na początku przyszłego roku wyda swoją książkę.

    Jeżeli jednak już teraz chcielibyście poznać fragmenty tej publikacji to autor proponuje…pewną grę:)

    Masz ochotę na małe wyzwanie?

    Oto mail, który dzisiaj dostałem.

    Na facebookowej stronie „Grywalizacja” pisałem, że premiera książki została przesunięta na styczeń. Nie oznacza to jednak, że nie możesz dobrać się do jej zawartości… nawet dziś. Jak to zrobić?

    Wyzwanie jest proste, co to dla Ciebie? Wystarczy, że… znajdziesz wokół siebie innego fana (lub fankę) grywalizacji. Nie znasz nikogo? To może najwyższy czas kogoś namówić? Oto Twoje zadanie:

    Każde dwa maile o dokładnie tej samej treści (nie licząc sygnatury) wysłane na adres grywalizacja@paweltkaczyk.com otrzymają z powrotem (nawet jeszcze dziś!) fragmenty „Grywalizacji”.

    Co zatem musisz zrobić? Znaleźć „partnera w zbrodni”, ustalić treść maila i wysłać go do mnie.

    W dwuszeregu zbiórka!:)

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s