Talent Management – ciekawe początki

Reklamy irytują większość ludzi. Zazwyczaj instynktownie je przełączamy
bądź idziemy na chwilę zająć się czymś innym. Są jednak (jak zawsze:)
wyjątki.
Celem reklamy jest przekazanie w jak najkrótszym czasie,
jak najwięcej informacji na temat danego produktu, bądź utrwalenie
czegoś (np. marki) w naszej pamięci.

Jak się przyjrzymy, ich twórcy mają podobna rolę do projektantów e-szkoleń.
Muszą m.in.:
– uświadomić odbiorcy, że prezentowana treść jest dla niego ważna
– przekaż wyłącznie wiedzę "must know", na nic innego nie ma czasu
– formą zachęcić do zapoznania się z materiałem

Dzisiaj w magazynie Chief Learning Officer
przeczytałem reklamę firmy dostarczającej oprogramowanie wspomagające
zarządzanie talentami i wydała mi się ona na tyle interesująca, że
chciałbym się nią z Wami podzielić. Obiecuję, że to nie spam i nie bedę
Wam wciskał Viagry:)

Zacznijmy od zagadki:)

Jaki jest cel szkoleń w przedsiębiorstwach?

Przygotowanie pracowników do pracy? Wykształcenie profesjonalnej i kompetentnej kadry?

NIE! Chodzi o pieniądze!:) Ludzie są szkoleni po to, żeby firma osiągała lepsze wyniki finansowe na rynku:)

Same
szkolenia to jednak za mało. Są jedynie półśrodkami do osiągnięcia tego
celu. Potrzebna jest szersza koncepcja rozwoju każdego pracownika.
Dlatego należy zintegrować szkolenia ze strategią  zarządzaniem
talentami w firmie.

Większość przedsiębiorstw wdraża system
e-learningowy, aby scentralizować wszystkie procesy związane z
nauczaniem, ograniczyć pracę administracyjną związaną z organizacją
szkoleń i zmniejszyć ich koszt.

Jest to jednak dopiero pierwszy
krok. W kolejnym (albo w kolejnych bo nie jest to tak krótki i szybki
proces jak dzisiejszy wpis:) należy stworzyć w firmie model
kompetencyjny obejmujący najważniejsze kompetencje związane z głównymi
celami biznesowymi firmy, rozwojem własnym pracowników i zarządzaniem.

Zdefiniowanie
najważniejszych kompetencji pozwala firmie zrozumieć na czym powinna
skoncentrować wysiłki szkoleniowe, a także zidentyfikować luki
kompetencyjne pracowników. Na ich podstawie można zaplanować odpowiednie
działania edukacyjne i plany rozwoju. Działania te ułatwią pracownikom
podążanie wyznaczoną ścieżką kariery. Dzięki temu właściwi ludzie znajda
się na właściwym miejscu. Dla firmy jest to dodatkowa korzyść, gdyż
wydaje pieniądze, jedynie na działania zgodne ze strategią korporacyjną,
z których wyciągnie najwięcej korzyści.

Myśląc więc o kolejnych
szkoleniach (zarówno jako twórcy, jak i odbiorcy) zastanówcie się czy
przyniosą one oczekiwane korzyści w szerszej perspektywie.

To
dopiero moje początki z przygodą zatytułowaną Talent Management i
chętnie naucze się czegoś od Was bo zdaję sobie sprawę, że reklama nie
zastąpi produktu:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s