IBM’s Best Practices for Virtual Worlds

Temat wirtualnych światów przewija się co jakiś w internecie. Najczęściej jednak mowa jest o kolejnych zamykanych serwisach. Dzisiaj trafiłem na świetną prezentację pokazującą jak są one wykorzystywane przez IBM i inne duże organizacje. Nie wiem czy wiecie, ale system rekrutacyjny armii amerykańskiej oparty jest na silniku Unreal 3:)
Wirtualne światy pomagają w szkoleniu żołnierzy, lekarzy, ratowników, pozwalają na przećwiczenie sytuacji awaryjnych, oraz co najbardziej oczywiste zorganizować wirtualne spotkanie. Specjaliście z IBM w swojej prezentacji nie tylko prezentują różne podejścia do wykorzystania światów wirtualnych i ich zalety ekonomiczne i ekologiczne (łącznie z liczbą kilogramów CO2 "zaoszczędzoną" dzięki zorganizowaniu konferencji online), ale co ciekawsze prezentują różne architektury, modele, a wszystko poparte linkami do materiałów i filmów prezentujących konkretne rozwiązania.
Na koniec autorzy dzielą się lekcjami, które wynieśli z dotychczasowych projektów (a wierzcie mi, że w IBM dużo się dzieje, od wirtualnej wyspy w SecondLife, poprzez projekty dla rządu i armii, aż po narzędzie do nauki procesów biznesowych i produktów IBM). Myślę, że ta prezentacja rozwieje wątpliwości,że wirtualne światy są w natarciu. Pokazuje ona jednoznacznie, że stoimy o krok od wirtualnej rewolucji. Koniec z nudnymi szkoleniami z BHP, teraz będziemy mieli okazje przeżyć prawdziwą katastrofę w pracy:)

IBM’s Best Practices for Virtual Worlds

2 myśli na temat “IBM’s Best Practices for Virtual Worlds

  1. Pytanie czy to co robi IBM to tylko „stare wino” w nowym opakowaniu, czy też jest w tym jakaś wartość dodana? Jeśli tak to jaka, szczególnie w kontekście instrukcyjnego projektowania. W kontekście BHP: rozpoznawania drogi ewakuacyjnej nauczyć można równie skutecznie na obrazku 2D co w rzeczywistości 3D.
    W kontekście pierwszej pomocy: co wnosi do budowania umiejętności animowana scena 3D z leżącymi rannymi?

    Polubienie

  2. Nie miałem niestety okazji „bawić” się narzędziami IBM, ale są prezentowane jako wzorzec nowoczesnych rozwiązań w zakresie edukacji w większości, książek, które czytałem.
    To nie stare wino tylko raczej Beaujolais Nouveau:)Najefektywniej się uczymy podczas zajęć praktycznychlaboratoriówpraktyk, natomiast większość szkoleń e-learningowych jest bardziej elektronicznym podręcznikiem. Wirtualne światy są według mnie świetnym przykładem wykorzystania Serious Games (albo bardziej ogólnie Sims)
    Jeżeli chodzi o BHP to bardziej mi chodziło o wyćwiczenia pewnego wzorca zachowań. Wirtualne światy pozwalają na interakcje wielu osób w środowisku naśladującym naturalne. Same trójwymiarowe może nic nie zmienią, ale wyobraźmy sobie grupę osób pełniącą różne role w zespole ratowników, współpracujących w sytuacji wypadku samochodowego.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s