Virtual worlds c.d.

Kiedy słyszymy o wirtualnych światach (virtual words) wiele osób myśli o Second Life. Ten najpopularniejszy tego typu serwis zdążył zgromadzić sporą liczbę użytkowników. Kwestią czasu były pierwsze próby wykorzystania go w nauczaniu. Czołowe uniwersytety i korporacje (m.in. MiT i IBM) stworzyły wirtualne wyspy, na których zaczęły organizować wykłady i spotkania. Mimo przewidywań wielu osób, nie stały się one nowym trendem w zdalnym uczeniu. Wszędzie można usłyszeć głosy, że były tylko krótkotrwałą modą i po prostu się znudziły. Czy ich potencjał naprawdę się wyczerpał?
Jakiś czas temu trafiłem na produkty firmy Caspian Learning – twórcy trójwymiarowych gier i symulacji dla edukacji.  Miałem okazję pobawić się jedną z ich produkcji i zmieniłem zdanie o „learning games”.  Trójwymiarowe środowisko może nie przypominało najnowszych konsolowych produkcji a animacje wyglądają trochę sztucznie, ale dzięki wciągającej fabule gracz nie zwraca na to uwagi. Fabuła to jest właśnie to, co wyróżnia produkcje Caspian Learning. Dzięki niej mamy wrażenie, że bierzemy udział w grze przygodowej a nie lekcji. Chodzimy po wirtualnym świecie i rozwiązujemy zagadki. Rozmawiając z napotkanymi osobami zyskujemy cenne wskazówki i wiedzę na wybrany temat.
Caspian Learning stworzył także specjalny edytor, który pozwala nam tworzyć własne gry. Niestety nie jest on darmowy i nie miałem okazji go wypróbować.
Podsumowując – mimo, że wiele osób skazało już wirtualne światy na niebyt, cały czas są one rozwijane a najnowsze produkty z tej dziedziny wprowadzają nową jakość w nauczaniu.

link: www.caspianlearning.co.uk

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s