Dzisiaj po wielu dniach oczekiwania stałem się szczęśliwym (mam nadzieje:) posiadaczem książki „Efficiency in Learning: Evidence-Based Guidelines to Manage Cognitive Load”, czyli tłumacząc na Polski – Efektywność w nauce – Przewodniki o tym jak wepchnąć wiedzę do głowy:) Jeżeli wierzyć opisowi to jest to zbiór najbardziej efektywnych sposobów wykorzystania trzech podstawowych metod komunikacji w nauczaniu: materiałów wizualnych, tekstu i audio. Metody zaprezentowane w tej książce można wykorzystać zarówno podczas prezentacji, tradycyjnych szkoleń jak i…UWAGA UWAGA…E-learningu! Tadaaa!:) Czy tak jest na prawdę przekonam się już za 352 strony:)
Do sięgnięcia po tą książkę skłoniły mnie recenzje w Internecie, a także opinie osób zajmujących się e-learningiem, które mają większy blog ode mnie (na razie!:)
Drugim motywatorem stały się ostatnie dyskusje na jednym forum e-learningowym, z których słusznie wynika, że e-learning to nie tylko technologia ale także metodyka.
Jak tylko dotrę do tylnej oprawy tej książki obiecuję napisać recenzję.